אימון אישי לקבלת החלטה

אימון אישי – מה אתה עושה כשעליך לקחת החלטה חשובה?

סביר להניח שאתה חושב על זה שוב ושוב, בוחן את החלופות השונות וכל זה עדיין משאיר אותך עם תחושת חוסר בטחון.
לעיתים אנו מקבלים החלטות בצורה אימפולסיבית ואחר כך לא באמת בטוחים בדיעבד שבחרנו בדרך הנכונה.
בדרך כלל, אצל מרבית האנשים תהליך קבלת ההחלטות נעשה על ידי לקיחה בחשבון של רק חלק קטן מהגורמים והחלופות הקיימות.
לעיתים אנו מסתמכים על תחושת הבטן שלנו או על רגש שמניע אותנו בתהליך. הסתמכות על תחושת הבטן היא נכונה כשמדובר בהחלטות היומיומיות,
שהרי אם היינו חושבים רבות כל בוקר על מה נלבש לא היינו מגיעים לעבודה לעולם.
תהליך קבלת ההחלטות המולד שלנו למעשה מונע ממנו לקבל החלטות בצורה אופטימאלית. לכן,
במצבים בהם אנו עמודים מול מגוון של אלטרנטיבות,
גורמים ודעות הגישה המוצלחת ביותר היא חשיבה מובנית בתהליך קבלת ההחלטות. חשיבה כזו “שמה בצד” את הרגשות והדעות הקדומות ונותנת עדיפות
לעובדות במקרה הנתון. אימון אישי פעמים רבות מכווין אותנו לצורת חשיבה כזו, בתחומים רבים בחיים. צורת חשיבה
שהיא מובנית ולוקחת בחשבון את כל הגורמים יכולה לגרום לנו להרגיש בטחון רב יותר בהחלטותינו.
לדוגמה, בואו נצא מנקודת הנחה שעלינו לבחור באיזו אוניברסיטה ללמוד. ראשית, עלינו לנסח לעצמנו מהי המטרה שלנו. כלומר,
מה אנחנו רוצים להשיג בסופו של דבר. למשל, המטרה יכולה להיות “ללמוד באוניברסיטה” אבל אם היא למשל “לרכוש ידע” מיד
האלטרנטיבות שלנו גדלות – הרי יש גם מכללות ולימודי תעודה.
שנית, עלינו למנות את האלטרנטיבות שקיימות. חשוב לעשות ממש “סיעור מוחות” כדי להגיע לכל האלטרנטיבות שישנן,
כלומר לא להיצמד לשתי חלופות כי כל השאר לא נראה לנו הגיוני, יקר מדי או מעבר ליכולתנו. השלב הבא הוא כל פעם לחלק את כל האלטרנטיבות
לזוגות ולבחור את האלטרנטיבה הטובה יותר כל פעם. כך ממשיכים כל פעם עד שלכל אלטרנטיבה יצא “להתמודד” מול כל שאר האלטרנטיבות.
כל פעם שאלטרנטיבה אחת “מנצחת” היא מקבלת נקודה. בסופו של דבר נבחר את האלטרנטיבה עם מספר הנקודות הגבוה ביותר. השיטה הזו יוצרת מצב בו
אתה צריך כל פעם לבחור בין שתי חלופות, במקום לבחור בין רבה בחלופות בו זמנית.
במידה ו”שיטת הזוגות” עדיין לא עזרה, תמיד אפשר להיעזר ברשימת יתרונות מול חסרונות של כל חלופה וכך לבחור את האלטרנטיבה המתאימה ביותר.
אימון אישי לקבלת החלטה יסייע לך להגדיר את הקריטריונים אותם נשקל לגבי כל חלופה. לדוגמה, בבחירת אוניברסיטה ללמוד הקריטריונים הם:
שכר הלימוד, מרחק נסיעה, המוניטין של מוסד הלימוד ועוד. עבור כל אלטרנטיבה, בחן אילו קריטריונים מהווים “בעד” ואילו “נגד”.
במידה וגם התהליך הקודם לא הבליט בצורה חדה את החלופה הטובה ביותר, עלינו לפנות לניתוח מעמיק יותר של המצב.
אפשר לבצע את אותו תהליך, בתוספת של דירוג מקדים של הקריטריונים עפ”י סדר חשיבותם. לדוגמה, בבחירת אוניברסיטה קריטריון שכר הלימוד
חושב יותר כנראה מקריטריון איכות האוכל בקפיטריה. כך לכל קריטריון תהיה השפעה שונה. אימון אישי יסייע ללמוד כיצד לדרג את הקריטריונים בצורה אובייקטיבית.

אימון אישי (או קואוצ’ינג) הוא שיטה של הדרכה ואימון של אדם או קבוצה, כאשר המטרה היא השגת

קואציר = תהליך אימון ממוקד מטרה המתאמן בוחר את מטרת האימון.
תהליך האימון מחיב ובכדי להשיג תוצאות לעבר המטרה יש לצאת מאזור הנוחות ולבצע שינוי הרגלים.
בעזרת אימון אנו למעשה מחליפים הרגלים שלא משרתים.
ומחזקים הרגלים אפקטיבים בכדי להוציא את המיטב לשיפור האיכות חיים.
שמי תומר עוז ואני קאוצ’ינג אישי ועיסקי מזמין אתכם למסע מרתק ששם נעבוד בכדי
להוציא את מיטב האפקטיביות כדי לשפר את הקריירה, זוגיות, הקשר המשפחתי ועוד..
למידע נוסף אתם מוזמנים ליצור איתי קשר 0545906476